Skóra z winogron? Żaden problem. Nowa kolekcja Bohema Clothing w stylu lat 70

Marka odzieżowa i dbanie o planetę.. czy te dwie rzeczy mogą iść ze sobą w parze? Czym zastąpić tradycyjną skórę, by produkt nie stracił na jakości? Skóra z ananasa, kaktusa, winogron.. Sprawdźcie sami. 

Roślinne rozwiązania

Bohema Clothing po raz kolejny stawia ogromny krok w stronę poprawy sytuacji środowiska naturalnego. Marka już kilka lat temu zasłynęła na polskim rynku ze swojej zrównoważonej polityki, tworząc pierwsze w kraju buty ze skóry z ananasa – tzw. Piñatex. Kolejnym dużym krokiem, było użycie skóry z kaktusa do produkcji obuwia. Jednak tym razem marka szczególnie zaskoczyła klientów, wprowadzając do użytku skórę z winogron znaną również jako “skórę winną”. 

Kolekcja ARTLEISURE w duch lat 70 

W nowym lookbooku zatytułowanym ARTLEISURE Bohema Clothing zainspirowała się  stylem lat 70 gdzie głównym założeniem był naturalizm, zgoda z naturą i przyjazne środowisku, naturalne materiały. W najnowszej kolekcji marki znajdziemy klasyczne baleriny i klapki o geometrycznej formie, mokasyny i klapki na platformach oraz kowbojki. Cała kolekcja utrzymana jest w biało-czarnej kolorystyce. Wszystkie produkty dopracowywane są ręcznie przez fachowców, a w jakości i wyglądzie niemalże niczym nie różnią się od produktów wykonanych ze skóry klasycznej.

“Chcieliśmy oddać uwspółcześnionego ducha lat 70’’ bo zawsze staramy się oddawać w naszych kolekcjach to co dzieje się na świecie, a obecne czasy bardzo przypominają nam tamten okres. Protesty, walka o prawa, odrzucenie narzuconych reguł, pójście w kierunku natury, to wszystko zainspirowało nas do stworzenia zarówno tej kolekcji, jak i całej  kampanii.” – mówi projektant marki, Sebastian Szypuła

Bohema dla planety 

BOHEMA jest przykładem na to, że wyjątkowe, niepowtarzalne, dobrej jakości produkty mogą iść w parze z dbaniem o planetę i mieszkającej na niej zwierzęta. Właściciele marki przykładają ogromną wagę do tego, by produkcja była odpowiedzialna, zrównoważona i przyjazna środowisku. Dokonują wszelkich starań, by jak najbardziej odciążyć planetę, tworząc jednocześnie unikatową modę. Troska o zwierzęta i środowisko to wartości, które od początku przyświecały marce i jej Właścicielom. Każde działanie – od pomysłu do momentu dostarczenia produktu do klienta jest dobrze przemyślane i skonstruowane tak, by planeta odniosła jak najmniejsze szkody. 

Do produkcji materiałów z których powstaje obuwie zużywana jest minimalna ilość wody, zminimalizowano również emisję dwutlenku węgla. Bohema stara się także unikać nadprodukcji poprzez wprowadzenie modelu sprzedaży pre-order, tworząc prototypy tylko w jednym rozmiarze oraz produkując jak największą ilość obuwia już po złożonym zamówieniu. Marka podejmuje również znaczące kroki w kierunku zrównoważonej i niskoemisyjnej sprzedaży poprzez stosowanie elektronicznej dokumentacji zakupu, używanie papieru z recyklingu do tworzenia metek i zupełnej rezygnacji z plastiku. Załoga dojeżdża do pracy rowerem lub komunikacją miejską, by dodatkowo zmniejszyć emisję dwutlenku węgla. Bohema jest idealnym przykładem na to, że prowadzenie własnej marki odzieżowej nie musi kolidować z dbaniem o środowisko. 

Słowa: Redakcja

Zdjęcia: Mat.pras.

Kategorie
Ekologia / Moda / Rzeczy
Udostępnij