Pomoc dla zwierząt w Australii – artyści i polska marka modowa postanawiają działać!

Dayshift. Właśnie tak nazywa się polska marka modowa, która postanowiła dołączyć do akcji zainicjowanej przez WWF. Stop pożarom w Australii! W poście na Instagramie marka poinformowała o przekazaniu 10% kwoty z każdej sprzedanej sztuki odzieży. Akcja rozpoczęła się 10 stycznia. Jej koniec? 24 stycznia. Katowicki brand od początku istnienia stawia na zrównoważoną i etyczną modę, wykorzystując tkaniny przyjazne środowisku i działając w duchu zero waste.

Choć pożary w Australii pojawiają się cyklicznie, nigdy nie przybrały na sile tak, jak obecnie. Na alarm biją przede wszystkim mieszkańcy kraju kangurów – to nowe zjawisko, a skala zniszczeń jest największa w historii. 25-milionowy kraj, położony na drugim krańcu świata potrzebuje pomocy od dłuższego czasu. Na szczęście, świat nie pozostaje obojętny. Działają międzynarodowi artyści i swoją cegiełkę dokładają polskie marki modowe.

Do akcji wkroczyły największe gwiazdy Hollywood. O zbiórkę na pomoc Australii apelował między innymi Leonardo DiCaprio, który od lat aktywnie wspiera działania na rzecz walki z ociepleniem klimatu. W tyle nie pozostały też inni, światowej sławy celebryci, tacy jak Selena Gomez, która – w ramach wsparcia – przekazała 5 milionów dolarów. Climat change is real – tym wpisem do przeszło 155 milionów fanów na Instagramie zaapelowała Kim Kardashian West.

Tragiczne wydarzenia w Australii poruszyły również przedstawicieli polskiego showbiznesu. Jedną z najaktywniejszych osób, która wykorzystuje media społecznościowe, jest dziennikarka Karolina Korwin Piotrowska. Poruszające wpisy opublikowały również Małgorzata Rozenek-Majdan czy Edyta Górniak. Prawdą jest, że – możemy za nimi przepadać bądź nie, ale każde działanie na rzecz środowiska jest w takiej sytuacji wartościowe. Grunt, to nie być bezczynnym.

O pomoc zaapelowała także wspomniana, polska marka modowa DayShift, która dba o zrównoważoną produkcję swojej odzieży. Właściciele bardzo chętnie dzielą się informacjami o procesie tworzenia, a użycie plastiku ograniczają zarówno w produkcji, jak i wysyłce. Trzymamy kciuki i obserwujemy działania.

Słowa: Redakcja

Zdjęcia: DayShift

Kategorie
Moda / Projektowanie / Świadomość
Udostępnij