Blosmi – o pięknie upcyclingu

Żyjemy w świecie, w którym idea mniej znaczy więcej zaczyna być prawdziwym hasłem przewodnim. Coraz częściej towarzyszy nam w tworzeniu naszej przestrzeni, naszej garderoby, zawartości naszych talerzy. Staje się też domeną sztuki i rękodzieła, które wracają do naszej świadomości z myślą powolnego wspomnienio-twórstwa. 

Dlatego chcemy opowiedzieć o Q de bouteilles, czyli o pięknie upcyclingu. W 2016 roku Victoire i Gauthier, założyciele marki, rozpoczynają swoją podróż po lokalnych restauracjach i zbierają puste butelki po winie, po to, aby następnie podarować im drugie życie w postaci wazonów. Pierwsze egzemplarze przecinane są przy pomocy sznurka, alkoholu i lodowatej wody, dzięki której wywoływany jest szok termiczny. Żmudne, powolne obcowanie z przedmiotem i wydobywanie z niego historii. Konserwacja spotkań i wspomnień odbitych w szklanych powierzchniach. Mały rzemieślniczy zakład szybko przeradza się w warsztat produkcyjny w mieście Cucq, w północnej Francji. Victoire i Gauthier nawiązują współpracę w Glass Valley i zakładają zespół kilkunastu rzemieślników, z którymi wymieniają się doświadczeniem i pomysłami na obróbkę szkła. Butelki po winie i perfumach trafiają na stoły i szafki, parapety i tarasy, tym razem jako wazony, powiernicy piękna natury. 

W Polsce oficjalnymi dystrybutorami Q de bouteilles, jest marka Blosmi – “Produkty, które uzupełniają naszą stałą ofertę kwiatów i traw suszonych dobieramy w oparciu o ich jakość, design oraz ideę, która przyczyniła się do ich powstania. W Q de bouteilles urzekło nas wyjątkowo staranne wykonanie oraz piękno upcyclingu butelki – obiektu powszechnego, a jednocześnie wyjątkowego, ponieważ każdy z wazonów kryje za sobą historię pewnego spotkania.” – komentuje Bogna Brodowicz, współzałożycielka marki Blosmi. 

Słowa: Weronika Zajkowska 

Zdjęcia: Blosmi 

Strona: blosmi.com

Kategorie
Rzeczy / Rzemiosło / Sztuka
Udostępnij